close
تبلیغات در اینترنت
ابتکار جنرال‌موتورز در استفاده دوباره از باتری‌های قدیمی ولت

ابتکار جنرال‌موتورز در استفاده دوباره از باتری‌های قدیمی ولت




تا به حال به این فکر کرده‌اید که وقتی عمر مفید باتری‌های خودروهای هیبریدی به پایان می‌رسد، چه اتفاقی برای آنها می‌افتد؟

 

تا به حال به این فکر کرده‌اید که وقتی عمر مفید باتری‌های خودروهای هیبریدی به پایان می‌رسد، چه اتفاقی برای آنها می‌افتد؟ خب البته حق دارید، ولی جنرال‌موتورز روشی مبتکرانه برای استفاده از باتری‌های فرسوده شورولت ولت پیدا کرده است. پابلو والنسیا (Pablo Valencia)، مدیر ارشد بخش مدیریت چرخه عمر باتری‌ها می‌گوید:

حتی وقتی یک باتری به پایان عمر مفیدش در یک شورولت ولت می‌رسد، هنوز ۸۰ درصد از ظرفیت ذخیره‌سازی آن باقی می‌ماند.

برای به خدمت گرفتن این باتری‌هایی که هنوز کاملاً به پایان عمر خود نرسیده‌اند، جنرال‌موتورز از بسته‌های این باتری در محوطه آزمایشگاه خودروی میلفورد استفاده کرده است؛ جایی که پنج بسته از باتری‌های ولت نیروی موردنیاز برای ساختمان مدیریت IT را تأمین می‌کنند و به این مرکز اجازه می‌دهند که به وضعیت «مصرف انرژی صفر» برسد.

2016 Chevrolet Volt

۲۰۱۶ Chevrolet Volt

این پنج باتری به یک شبکه خورشیدی در کنار دو توربین بادی متصل هستند. این ترکیب، به‌تنهایی قادر است نیروی موردنیاز معادل ۱۲ خانه را برای مدت یک سال تأمین کند. این باتری‌ها قابلیت این را دارند که حتی در مواقعی که به آنها نیاز نیست، انرژی را در خود ذخیره کنند. بنابراین در مواقعی که قطعی برق رخ می‌دهد، می‌توانند انرژی موردنیاز ساختمان را تا زمانی در حدود ۴ ساعت تأمین کنند.

gm-volt-batteries-milford

gm-volt-batteries-milford

gm-volt-batteries-milford

gm-volt-batteries-milford

البته جنرال‌موتورز تنها کسی نیست که به دنبال استفاده‌های جایگزین برای باتری‌ها بوده است. نیسان نیز اخیراً از همکاری با شرکت ۴R انرژی استوریج برای بهره‌گیری اقتصادی از باتری‌های از رده خارج نیسان لیف خبر داده است. این باتری‌ها هم برای سیستم پشتیبانی و هم برای سیستم برق مستقیم مورد استفاده قرار می‌گیرند.

gm-volt-batteries-milford

gm-volt-batteries-milford

نویسنده : ادمین | تاریخ : جمعه 02 مرداد 1394 | بازدید ها : 113 بار