close
تبلیغات در اینترنت
مجله ماشین | جدیدترین خبرها و تصاویر - 10

انتشار جزئیات و تصاویر هوندا NSX




گروه بین الملل: نسخه آزمایشی هوندا NSX که در آستانه ورود به خط  تولید می باشد بار دیگر در مسیر نوربورگرینگ مشاهد شد.

به گزارش خبر خودرو،  هوندا یا آکورا NSX مدتی است که تیتر یک بسیاری از اخبار می باشد و شایعات بسیاری پیرامون آن منتشر گردیده.

قرار است این خودرو رقیب محصولات مشابهی از برند های فراری، مک لارن، لامبورگینی و پورشه باشد. لذا هوندا اقدام به به روز رسانی این محصول کرده و موتور آن را ارتقا داده است.

خودروی فوق برای اولین بار در نمایشگاه بین المللی اتومبیل دیترویت رونمایی شد و گمان میرود که همانند نسخه امریکایی آئودی R8 استاندارد دارای قیمت تقریبی 115 هزار دلار باشد. مک لارن 570S، فراری 488GTB، پورشه 911 توربو و آئودی R8 V10 Plus خبر مهم ترین رقبای NSX هستند.

هوندا NSX دارای یک موتور 3.5 لیتری توربو شارژ V6 به همراه یک جعبه دنده 9 سرعته خودکار کلاچ دوقلو است. البته دو موتور الکتریکی پشتیبان نیز برای آن در نظر گرفته شده است که مجموع توان کلی آن به بیش از 600 اسب بخار می رساند.

نویسنده : ادمین | تاریخ : شنبه 18 مهر 1394 | بازدید ها : 110 بار

آلودگی پیکان معادل 14 خودرو پژو 206 است




مدیرکل محیط زیست استان تهران گفت: مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک فقط برای خودروهای دوستدار محیط زیست که آلایندگی کمی دارند صادر می شود.

محمد هادی حیدرزاده افزود: آلودگی یک پیکان معادل 14 خودرو پژو 206 است.

وی با اشاره به لزوم ارتقای معاینه فنی خودروها به استاندارد یورو 4 گفت: پلیس نیز باید در این زمینه اعمال قانون کند.

حیدرزاده با بیان اینکه بسترهای اجرای این طرح فراهم نشده است، افزود: باید طرح تردد خودروهای سالم ابتدا به صورت آزمایشی در یک منطقه کوچک اجرا شود.

مدیرکل محیط زیست استان تهران اضافه کرد: باید با متخلفان برگه معاینه فنی خودرو همانند نبستن کمربند ایمنی برخورد شود.

حیدرزاده گفت: تقاضای ما این است پلیس با خودروهای سبک و سنگینی که آلایندگی آنها با چشم نیز مشاهد می شود، برخورد قاطع کند.

مدیرکل محیط زیست استان تهران افزود: الگوی آلایندگی هواهی تهران از گاز به ذرات معلق تغییر کرده است.

حیدرزاده از صنایع خودروسازی نیز تقاضا کرد برای ارتقای استاندارد موتور خودروها به یورو5 تا سال 1396 از هم اکنون اقدام کنند تا همانند استاندارد یورو 4 بارها تقاضای تمدید زمان نداشته باشند.

نویسنده : ادمین | تاریخ : جمعه 17 مهر 1394 | بازدید ها : 139 بار

فروش ویژه کشنده های سیباموتور به صورت نقدی و اقساطی




سیباموتور در طرح فروش نقدی و اقساطی کشنده های تک و جفت محور Faw j۶ و کمپرسی Faw j۶ را به فروش می رساند.

فروش ویژه کشنده های سیباموتور به صورت نقدی و اقساطی

بنابر اعلام سیباموتور، کشنده تک محور Faw j6 با قیمت ۲۳۴.۶۰۰.۰۰۰ تومان؛ کشنده جفت محور همین مدل با قیمت ۲۴۴.۶۰۰.۰۰۰ تومان و کمپرسی Faw j6 با قیمت ۲۶۶.۶۰۰.۰۰۰ تومان به فروش می رسند.

فروش محصولات این خودروساز به صورت نقدی و اقساطی می باشد.

علاقمندان جهت کسب اطلاع از شرایط فروش این محصولات می توانند با شماره تلفن های ۴۴۹۰۵۹۵۱ و ۴۴۹۰۵۹۱۱- ۰۲۱ تماس بگیرند.

نویسنده : ادمین | تاریخ : دوشنبه 30 شهريور 1394 | بازدید ها : 98 بار

بلاتکلیفی طرح پیمایش سوخت در سکوت خبری




در شرایطی که با رسیدن موعد مقرر، سازمان راهداری باید طرح اختصاص سهمیه سوخت به ناوگان عمومی از طریق پیمایش از امروز، اول تیر آغاز شود، هنوز هیچ خبری مبنی بر نحوه نهایی شدن یا اجرای آن مخابره نمی‌شود.

بلاتکلیفی طرح پیمایش سوخت در سکوت خبری

در شرایطی که بنا بود طرح اختصاص سوخت بر اساس پیمایش از خردادماه سال جاری کلید بخورد و حتی سازمان راهداری اعلام کرده بود با هماهنگی‌های لازم با شرکت پخش سوخت تمامی مقدمات کار نهایی شده است اما به دلیل لزوم ایجاد برخی هماهنگی‌ها این طرح تا تیرماه امسال به تعویق افتاد.

حالا در شرایطی که موعود اجرای طرح از سوی سازمان راهداری به سر رسیده و این طرح بناست از روز نخست تابستان سال ۹۴ اجرایی شود، هنوز هیچ برنامه‌ای از سوی این سازمان برای اعلام جزئیات و یا نحوه اعمال جزئیات آن منتشر نشده است.

هر چند این سازمان یک سخنگوی رسمی برای اجرای این طرح در نظر گرفته که بنا شده توضیحات لازم در این زمینه را به رسانه‌های خبری اعلام کند اما تلاش‌های خبرنگار ایسنا در طول روزهای گذشته برای صحبت کردن با این سخنگو به نتیجه خاصی نرسیده و شماره تماس وی نیز در فاصله یک روز مانده به آغاز اجرای طرح از دسترس خارج شده است.

پیگیری‌ها برای به دست آوردن جزئیات اجرای این طرح از طریق فعالان عرصه حمل‌ونقل عمومی نیز هنوز به نتیجه قطعی نرسیده و حتی رییس اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری کشور نیز در این رابطه اطلاع دقیقی ندارد.

احمدرضا عامری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در پاسخ به این سوال که آیا هماهنگی‌های لازم با این اتحادیه برای آغاز طرح اختصاص سوخت بر اساس پیمایش با آنها انجام شده است؟ اظهار کرد: ناوگان ما در طول تمام ماه‌های گذشته آمادگی لازم برای اجرای این طرح را داشته‌اند اما آنچه که باید نهایی می‌شده عملکرد سازمان راهداری و فراهم کردن مقدمات و شرایط لازم از سوی آنها بوده است که باید دید آیا از روز نخست تیرماه این اتفاق خواهد افتاد یا اینکه باز هم شاهد تعویق اجرای این طرح خواهیم بود.

به گفته عامری، تنها خبر جدیدی که در این زمینه به اتحادیه داده شده، قرار برای برگزاری جلسه‌ای با حضور فعالان این عرصه از سوی سازمان راهداری در روز اول تیرماه بوده است.

این صحبت‌ها نشان می‌دهد نه تنها اطلاع خاصی به رسانه‌ها در رابطه با اجرای این طرح داده نشده که حتی فعالان این عرصه در اتحادیه‌های حمل و نقل کشور نیز دقیقا در جریان امور نیستند.

باید دید از ساعات نخست امروز امکان آغاز به کار طرح اختصاص سوخت بر اساس پیمایش فراهم می‌شود یا اینکه همچنان و در نبود یک اطلاع‌رسانی دقیق طرح‌ها به تعویق می‌افتد

نویسنده : ادمین | تاریخ : شنبه 28 شهريور 1394 | بازدید ها : 140 بار

اپلیکیشن امداد خودروی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی قابل دریافت شد




امکان دریافت و دانلود نسخه اندروید اپلیکیشن امداد خودروی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به صورت رایگان از “کافه بازار” فراهم شد
اپلیکیشن امداد خودروی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی قابل دریافت شد

این اپلیکیشن که به منظور فراهم آوردن رفاه حال شهروندان، گردشگران و مسافران در داخل شهرها و تمامی راه‌های کشور، ویژه تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها با سیستم عامل اندروید طراحی و در آستانه آغاز سال ۹۴ به عنوان جدیدترین محصول “نخستین امداد خودروی ایران” از آن رونمایی شد، هم اکنون به صورت رایگان و با نام «امداد خودرو کانون» از طریق کافه بازار قابل دریافت است.

از میان مهمترین ویژگی‌های این اپلیکیشن می‌توان به امکان ثبت موقعیت مکانی امداد خواه، افزایش سرعت امداد رسانی، ارتباط مستمر با مراکز عملیات امداد خودرو کانون، اعزام امدادگر متخصص و کاهش مخاطرات استفاده از امدادگران متفرقه، درخواست خدمات فوریتی امداد، رزرو خدمات تعمیرگاهی و پذیرش بدون نوبت مشتریان در تعمیرگاه‌ها، اشاره کرد.

درخواست امداد با استفاده از این اپلیکیشن به دو صورت امکان پذیر خواهد بود که یکی از روش‌های آن، درخواست امداد به شیوه شناسایی موقعیت از طریق GPS موبایل است.

در این روش، اپلیکیشن به صورت هوشمندانه نسبت به تأیید طول و عرض جغرافیایی امداد خواه و همچنین ثبت مشخصات مشتری و عیب خودرو اقدام و امدادرسان متخصص برای حمل یا تعمیرات را به محل توقف مشتری اعزام می‌‌کند و در روش دیگر نیز، درخواست امداد خواه از طریق تماس مستقیم با شماره ۰۹۶۲۹ و ۶۴۲۳ (۰۲۱) ثبت می‌شود.

یکی دیگر از قابلیت‌های این اپلیکیشن درخواست صدور انواع کارت عضویت به صورت شبانه روزی از سراسر کشور است که هموطنان می‌توانند به منظور بهره‌مندی از مزایای این کارت‌ها به صورت مستقیم ثبت نام و یا با شماره ۰۲۱۶۴۲۳ تماس حاصل کنند.

دیگر راه‌های دریافت اپلیکیشن تلفن همراه امداد خودروی کانون مراجعه به وب سایت رسمی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به نشانی WWW.TACI.IR است.

نویسنده : ادمین | تاریخ : پنجشنبه 26 شهريور 1394 | بازدید ها : 106 بار

مشکل خصوصی سازی است، نه مرجع قیمت گذاری




عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس گفت: تنها راه نجات صنعت خودرو از مشکلات کنونی واگذاری این صنعت به بخش خصوصی است و تفاوتی نمی کند کدام سازمان یا شورا قیمت خودرو را تعیین کند.

مشکل خصوصی سازی است، نه مرجع قیمت گذاری

داریوش اسماعیلی  در زمینه واگذاری قیمت گذاری خودرو به سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان گفت: قیمت گذاری خودرو از این شورا به آن شورا و از این سازمان به آن سازمان دردی را از مشکلات صنعت خودرو کشور دوا نمی کند. باید برنامه تولید را در همه بخش های صنعتی کشور از جمله بحث خودرو در دستور کار قرار دهیم.

نماینده مردم سروستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر می خواهیم محصولاتی که تولید می شود هم از لحاظ کیفیت وهم کمیت در سطح قابل قبولی قرار داشته باشد باید به بحث تحقیق و توسعه و ارتباط با دانشگاه ها اهمیت بیشتری دهیم تا بتوانیم نه تنها این صنعت را مدیریت کنیم بلکه قیمت ها را نیز کاهش دهیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به این که واگذاری صنعت خودروسازی به بخش خصوصی تنها راه نجات این صنعت است افزود: خیلی تفاوت نمی کند شورای رقابت یا سازمان حمایت قیمت گذاری کنند چرا که دولت باید زمانی را تعیین کند تا در چند سال آینده حمایت و یا دخالت خود را در صنعت خودروسازی محدود کند

نویسنده : ادمین | تاریخ : سه شنبه 24 شهريور 1394 | بازدید ها : 117 بار

همکاری پژو با بولوره برای ساخت خودروهای برقی




خودروساز فرانسوی پژو سیتروئن با گروه صنعتی بولوره برای تولید و فروش مشترک خودروهای برقی و همچنین اجرای برنامه‌های اشتراک گذاری جهانی خودرو پیمان همکاری بست.

همکاری پژو با بولوره برای ساخت خودروهای برقی

خودروساز فرانسوی پژو سیتروئن با گروه صنعتی بولوره برای تولید و فروش مشترک خودروهای برقی و همچنین اجرای برنامه‌های اشتراک گذاری جهانی خودرو پیمان همکاری بست.

به گزارش دنیای خودرو به نقل از ایسنا، پژو سیتروئن خودروی برقی چهار دره کروکی “بلوسامر بولوره” را در کارخانه رن در غرب فرانسه تولید خواهد کرد و این خودرو در نمایشگاههای دو شرکت فروخته می‌شود.

تولید در سپتامبر با حداکثر ظرفیت ۳۵۰۰ خودرو در سال آغاز می‌شود و این دو شرکت درصدد هستند ابتدا در اروپا و سپس در سطح جهانی یک برنامه اشتراک گذاری خودرو را اجرا کنند و برای این منظور از خودروهای برقی و خودروهای معمولی که آلایندگی کمتری دارند، استفاده خواهند کرد.

بولوره در سپتامبر سال ۲۰۱۴ هم با رنو برای تولید مدل بلوکار در کارخانه ای در شهر فرانسوی دیپ قرارداد همکاری بست و توافق اخیر با پژو مکمل این قرارداد خواهد بود. تولید از ماه جاری آغاز می‌شود و جایگزین تولید در شهر ایتالیایی تورین در شرکت طراحی خودروی پینیفارینا خواهد شد. بولوره و رنو همچنین به طور مشترک مطالعاتی را درباره یک مدل جدید برقی انجام می‌دهند.

بلوکار بولوره تحت برنامه اشتراک گذاری خودروی برقی اوتولیب، به یک منظره متداول در پاریس تبدیل شده است و سیستمهای مشابه در لیون، بوردو، لندن و ایندیاناپلیس هم راه اندازی شده اند.

بر اساس گزارش رویترز، ونسان بولوره میلیاردر ۶۳ ساله فرانسوی بلوکار را برای اثبات کارآمدی باتریهای ال ام پی شرکت خود تولید کرد اما فعالان دیگر در صنعت خودرو از فناوری دیگری معروف به باتری یون لیتیومی استفاده می‌کنند.

سخنگوی بولوره اظهار کرد این شرکت به دنبال امضای شراکت همکاری با خودروسازان دیگر در خارج از فرانسه است تا تولید و دسترس پذیری خودروهایش را افزایش دهد.

نویسنده : ادمین | تاریخ : یکشنبه 22 شهريور 1394 | بازدید ها : 134 بار

صدور قبض جریمه نواقص مدیریتی ترافیک را نمی‌پوشاند




کارشناس رسمی دادگستری درحوزه وسایل نقلیه زمینی(تصادفات) بااشاره به معضل ترافیک که گریبان‌گیر شهروندان است گفت: مکانیزم های زیادی برای کنترل این معضل وجوددارد ولی صدور قبض جریمه مشکل را حل نمی کند.

صدور قبض جریمه نواقص مدیریتی ترافیک را نمی‌پوشاند

به گزارش دنیای خودرو به نقل ازمهر، سرهنگ رحیم فرشاد، کارشناس رسمی دادگستری در حوزه وسایل نقلیه زمینی(تصادفات) در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه ترافیک پدیده ای است علمی ناشی از جابه جایی انسان و کالا در راهها و علم نیز مجموعه به هم پیوسته و تدوین شده ای از شناسایی ها و آگاهی های واقعی و قابل اعتماد درباره موضوعی خاص است، اظهار کرد: ترافیک خوب ترافیکی است که در آن جابه جایی بدون خطر یا با خطر کم و ارزان و سریع باشد.

فرشاد با اشاره به اینکه تعداد تلفات انسانی ترافیک در ایران بیست برابر نرخ جهانی در کشورهای دارای ترافیک خوب است، تاکید کرد: در سال ۱۳۹۳ در ایران به موجب آمار اعلامی ۱۶ هزار و ۸۷۲ تن در تصادفات کشته شده اند یعنی در روز بیش از ۴۶ تن و این یعنی فاجعه. هزینه متوسط خسارات ترافیک در جهان حدود ۳ درصد تولید ناخالص ملی است اما برابر اعلام مرکز پژوهش های مجلس این خسارات در ایران حدود ۷ درصد است.

این کارشناس ادامه داد: از مجموع ۱۷ هزار و ۹۹۴ نفر تلفات رانندگی سال ۱۳۹۲ بر اساس گزارش رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور تعداد۴۱ هزار و ۶۸۱ نفر یعنی ۲۳. ۲ درصد عابر پیاده تعداد ۳ هزار و ۸۶۳ نفر یعنی ۲۱.۵ درصد موتور سیکلت و ۴ هزار و ۱۶۸ نفر سرنشین  سواری بوده اند.

فرشاد گفت: هزینه تلفات تصادفات برابر برآورد آماری پژوهشکده حمل و نقل وزارت راه در سال ۱۳۸۶ برابر هیجده هزار میلیارد تومان بوده است در حالی که برابر اعلام جهانگیری معاون رئیس جمهوری مجموع یارانه نقدی پرداختی به مردم از ابتدا تا ۱۳۹۳ برابر یکصد و هشتاد هزار میلیارد تومان بوده است.

یک چهلم تصادفات دنیا در ایران روی می دهد

این کارشناس با بیان اینکه آلودگی محیط زیست و تلفات انسانی ناشی از آن در تهران و کلانشهرها از دیگر تبعات ترافیک است بیان کرد: میزان اشغال تخت های بیمارستانی تصادفات یک معضل است. در سال ۱۳۸۲ به گفته وزیر بهداشت وقت ۲۶ درصد تخت های بیمارستانی در اشغال حادثه دیدگان تصادفات بوده، سرقت وسایل نقلیه و لوازم داخلی آن دیگر معضل ترافیک ماست. در حالی که حدود ۱۵ درصد خودروهای سرقت رفته کشف نمی شوند، کمبود پارکینگ در عموم شهرها مشهود است و در شهرهای بزرگ نبود پارکینگ سرقت را تسهیل و موجب ایجاد ناامنی اقتصادی و روانی می شود. بنا بر آمار  در تهران حدود ۶۰ هزار خودرو در روزهای عادی در خیابانها دنبال پارکینگ می گردند.

وی یادآور شد: تعداد تلفات تصادفات بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی در سال ۲۰۱۲ بر مبنای نرخ به ازای یکصد هزار نفر جمعیت در طول یکسال امارات متحده عربی ۲۹.۹ نفر، عربستان ۲۳.۳ نفر، مصر ۲۱.۶ نفر، چین ۲۰.۸ نفر، هند ۱۸.۷ نفر، ایران ۴۳.۲ نفر است.

فرشاد افزود: شاخص دیگر خطرناک بودن ترافیک در جوامع تعداد کشته ها به ازای ده هزار دستگاه وسیله نقلیه در طول یکسال است با این معیار هم ترافیک ما ۲.۵ برابر ترکیه، دو و نیم برابر اندونزی و ۲۳ برابر ژاپن کشته دارد.

فرشاد با اشاره به اینکه حدود یک صدم جمعیت جهان را داریم اما یک چهلم تصادفات دنیا در ایران روی می دهد و میزان کشته های تصادفات کشور ما به میزان نصف کشته های اتحادیه اروپا در سال است درباره دلایل بالا بودن تلفات تصادفات در ایران گفت: رانندگان بیش از حد خود را توانمند در کنترل وسیله نقلیه می دانند. رانندگی در کشور ما تهاجمی است، محیط ترافیک ما شبیه میدان جنگ است.

این کارشناس رسمی دادگستری در حوزه  وسایل نقلیه زمینی (تصادفات) افزود: رانندگان بیشتر به سرعت کوری عادت کرده اند. احتمال خطر مرگ برای سرنشینان خودروها با سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت بیست برابر زمانی است که سرعت در حین تصادف ۳۰ کیلومتر بر ساعت باشد این موضوع خصوصا برای عابران پیاده، دوچرخه و موتورسیکلت سواران حتمی است. از سوی دیگر حداکثر سرعت مجاز در آزادراه های کشور سوئد ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت اما در ایران ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت است.

وی گفت: اگر سرعت ۱ درصد افزایش یابد احتمال مرگ و میر ۴ درصد افزایش می یابد. این در حالی است که سرعت اتوبوس مجاز اتوبوس و کامیون در اروپا برای رانندگان مبتدی ۸۰ کیلومتر در ساعت و برای رانندگانی که دوره مخصوص را گذرانده باشند صد کیلومتر با نصب تابلو در پشت خودرو است.

علل اولیه تصادفات

فرشاد در ادامه این گفتگو با بیان اینکه در تصادفات واقعه اصلی به محل زمانی گفته می شود که می توان از نظر رسیدگی علمی به نوع و علت مستقیم تصادف پی برد افزود: علل تصادفات از نظر علمی به اولیه، واسط و مستقیم تقسیم می شوند. علل اولیه تصادف عللی هستند که اشخاص یا سازمان های مسئول می توانند در مورد رفع یا اصلاح آن اقدام کنند و در حیطه اقتدار انسان است. مانند انگیزه اجرای دقیق مقررات توسط مسئولان آموزش صحیح رانندگی توسط آموزشگاه ها، تخصیص بودجه کافی برای انجام وظایف سازمان مرتبط.

وی تاکید کرد: در ایران وزیر راه اعلام می کند ۴۰ درصد راه های کشور دارای نقص هستند و بودجه کافی برای رفع نواقص وجود ندارد و برای سال ۹۳ تنها پانصد میلیارد تومان اختصاص یافته است. در چنین شرایطی چگونه باید انتظار داشت که همه موانع کنار جاده ای برای جلوگیری از پرت شدن اتوبوس کنترل از دست داده به دره در همه راهها کارآمد باشد؟ این در حالی است که در سال به طور متوسط چهار تا شش درصد ارزش جاده ها هزینه نگهداری آنهاست اما در ایران رقم اختصاص یافته حدود ۱.۵ درصد است.

این کارشناس ترافیک ادامه داد: اعتقاد دارم که حداکثر سرعت مجاز در بزرگراه ها و آزادراه ها باید ۱۰ کیلومتر کاهش یابد در آن صورت با اجرای جدی قوانین می توان بر وعده ۱۰ درصد کاهش سالانه تعداد تلفات دست یافت. انسان جایزالخطا است راه باید به صورتی باشد که خطا را جواب دهد نه اینکه هر خطا به تصادف بیانجامد. راه ها باید طوری طراحی و ساخته و کنترل شوند که راننده نتواند سریع برود راه ها باید بر اساس ضعف‌های راننده ساخته شوند نه قوت های او. طراحی راه ها باید برای بدترین راننده ها باشد تنها با ساختن راه مشکل ترافیک حل نخواهد شد هر کشوری جاده های عریض تر دارد مرگ و میر بالاست مگر با کنترل و مهندسی بیشتر و دقیق تر.

وی افزود: در ایالات متحده آمریکا که خیابان ها عریض و عموما بزرگراه است احتمال کشته شدن در آمریکا ۱۵ نفر است در انگلیس، سوئد یا نروژ ۴ نفر به ازاء ۱۰ هزار دستگاه وسیله نقلیه. در اروپا در دهه ۱۹۷۰ میلادی ۱۰ هزار دستگاه چراغ راهنمایی را برداشته و به جای آن میدان طراحی کردند. تلفات بیش از نصف کاهش یافت در کشور ما نیز تجربه خدمت انتظامی من ثابت کرد که میادین ایمن تر از تقاطع های چند راهی هستند.

وی یادآور شد: در کشور ما معلوم شده که بیش از ۷۰ درصد تصادفات در محدوده سی کیلومتری شهرها روی می دهند وقتی این موضوع شناسایی شد باید ایمن سازی انجام شود. نبود بودجه کافی برای رفع عیوب زیربنایی روبنایی و تابلوئی راه ها باید با شفافیت به اطلاع عموم برسد. احتیاط عوامل انسانی استفاده کننده از راه می تواند ضعف های راه و وسیله نقلیه را خنثی نماید زیرا که میزان تاثیر عناصر تشکیل دهنده ترافیک مساوی نیست انسان به عنوان راننده، عابر، سرنشین، مسافر، مامور راهداری، مامور راهنمایی عامل اورژانس ۸۵ درصد در وقوع تصادفات دخالت دارد.

وی افزود: انسان هوشمند است و سازنده دو عامل راه و وسیله نقلیه است انسان ها با انجام اعمال مخاطره آمیز موجب بروز خطرات هستند در ۷۰ درصد تصادفات جاده‌ای راننده نقش دارد تغییر رفتار ترافیکی انسان ها مهمترین عامل کاهش یا افزایش تصادف است.

سرعت و تاثیر آن در بالا رفتن تلفات تصادفات

این کارشناس ترافیک گفت: بدن انسان از بروز خلقت به گونه ای طراحی شده که تحمل حداکثر ۱۵km/h شدت را دارد در جاده ای با مجموع سرعت دو اتوبوس به حدود ۲۰۰ km/h سرعت می رسیم این خلاف علم و عقل است که بگوییم برای این شدت تصادف چرا استانداری پیش بینی نشده است. تاکنون هیچ تکنولوژی شناخته شده ای وجود ندارد که ایمنی انسان را در سرعت ۸۰ km/h به بالا تضمین کند تجربه شخصی خودم این است که بدن انسان در تصادفات اتومبیل سواری با عابر در حدود ۱۰۰km/h به چند قسمت تقسیم می شود هیچ خودرویی در سرعت های بالا ایمن نیست. شهرها برای انسان ها ساخته شده اند نه برای خودروهامتاسفانه سازندگان خودرو بیشتر به سرعت فکر می کنند تا شتاب منفی ترمز خودروها.

در تصادف دو اتوبوس در تاریخ ۱۸ شهریور ماه سال ۹۲ در اتوبان قم به نظر من با شدت حدود ۱۶ G با هم برخورد داشته اند در این شتاب یک فرد هفتاد کیلوگرمی با نیروی یک تن و سیصد و بیست کیلو از جا کنده می‌شود مگر با این نیرو می توان انتظار داشت افراد فوت نکنند یا مصدوم نشوند یا آتش سوزی روی ندهد یا درب ها مثل حالت عادی باز شوند وقتی دو اتوبوس به طول حدود ۵.۵ متر در هم فرو رفته انتظار همه خطرات است فقط راهش آنست که وسایل نقلیه با این شدت با هم برخورد نکنند اگر کردند امکان پیش بینی و کنترل نتیجه ممکن نیست نصب کیسه ایمنی هوا برای بالا بردن ضریب ایمنی است نه برای جلوگیری از تصادف. کمربند ایمنی نیز در تصادفات با سرعت بیش از ۸۰ km/h امکان ندارد نجات بدهد ضربات وارده بر سر و سینه علل فوت بیش از ۹۰ درصد در تصادفات است.

به گفته فرشاد، تصادف در خودروسواری با برند برتراروپایی در تهران در اردیبهشت امسال ثابت کرد که هیچ اتومبیلی با هر امکاناتی کاملا ایمن نیست و راننده بیشترین تاثیر را در وقوع تصادفات دارد

نویسنده : ادمین | تاریخ : جمعه 20 شهريور 1394 | بازدید ها : 183 بار

زانتیا دوباره توسط سایپا عرضه می شود




ایدو از لحاظ ظاهری خودرویی زیبا و جذاب است و نوع طراحی آن بواسطه همکاری با خودروسازان مطرح جهانی در زمره حرفه ای ها قرار می گیرد. ویژگی های آن چراغ‌های تیز و اسپرت و برجستگی‌های کاپوت و صندوق عقب نسبتاً کوتاه می‌باشد که ترکیبی پویا و جالب به آن داده است.

زانتیا دوباره توسط سایپا عرضه می شود

دیر زمانی از گستردگی سبد محصولات خودروسازان نمی گذرد؛ زمانی که سایپا با زانتیا، ماکسیما، ریو و ایران خودرو هم باچندین محصول در بازار خودرو کشور انتخاب های تقریباً کافی برای هر نوع سلیقه مشتریان را به معرض نمایش گذاشته بودند.

در دهه گذشته با بغرنج شدن وضعیت صنعت خودرو کشور بر اثر تحریم های مشخص بر ضد این صنعت گزینه های عرضه از روی میز خودروسازان برداشته شد و مشتریان رفته رفته انتخاب های کمتری برای خرید در دست داشتند.

اما اکنون پس از گذشت چندین سال عرضه خودروهای جدید خودروسازان راهی برای پاسخگویی به نیاز مشتریان تنوع طلب بازار خودرو خواهد بود و باید دید در این زمینه خودروسازان چقدر موفق خواهند بود.

در میان خودروهای سایپا محصولی به نام ایدو بعنوان یک محصول کیفی معرفی شده است. این خودرو محصولی جدید است که قرار است تولید آن با همکاری سایپا و چانگان چین آغاز شود و پای به بازار پرتنش خودرو بگذارد.

ایدو از لحاظ ظاهری خودرویی زیبا و جذاب است و نوع طراحی آن بواسطه همکاری با خودروسازان مطرح جهانی در زمره حرفه ای ها قرار می گیرد. در واقع همان خودرو فورد موندیو است .ویژگی های آن چراغ‌های تیز و اسپرت و برجستگی‌های کاپوت و صندوق عقب نسبتاً کوتاه می‌باشد که ترکیبی پویا و جالب به آن داده است.

درکنار زیبایی، پیشرانه چانگان ایدو یک موتور ۱.۶ لیتری ۱۲۴ اسبی و ۱۶۰ نیوتن متری است. برای انتقال نیرو هم از گیربکس ۵ سرعته دستی یا ۴ سرعته تیپ ترونیک استفاده می‌شود. هندلینگ مناسب این خودرو و صندلی های مبلمانی این خودرو سبب شده احساس راحتی زانتیا مجددا تکرار شود.

تولید این خودرو توسط سایپا را می توان سیاستی درست در راستای پاسخ به نیاز مشتریانی که در قدیم بدنبال خودرو زانتیا بوده اند دانست. ایدو می تواند جایگزین بسیار مناسبی برای زانتیا و مشتریان متقاضی خودروهای لوکس و پرطرفدار دانست.

اما باید در نظر داشت که این خودرو قطعاً جایگزینی موقت برای خودرو زانتیا خواهد بود و مطمئناً در آینده در صورت تغییر فضای سیاست خارجی، می توان انتظار محصولات بهتر را نیز از خودروسازان داخلی داشت.

نویسنده : ادمین | تاریخ : چهارشنبه 18 شهريور 1394 | بازدید ها : 130 بار

محصول جدید، تحفه‌های پژو برای ایران خودرو




مدیران ایران خودرو این روزها سرگرم مذاکرات فشرده‌ای با مدیران پژو فرانسه هستند. البته طبق روال گذشته دوباره مدیران پژو دست بالا را در مذاکرات گرفته‌اند و ایران خودرو هم از غرامتی که باید از پژو بابت زیان ترک ناگهانی ایران طلب کند صرف نظر کرده است .

۳ محصول جدید، تحفه‌های پژو برای ایران خودرو

به گزارش دنیای خودرو به نقل از اقتصادنیوز، مدیران ایران خودرو این روزها سرگرم مذاکرات فشرده‌ای با مدیران پژو فرانسه هستند. البته طبق روال گذشته دوباره مدیران پژو دست بالا را در مذاکرات گرفته‌اند و ایران خودرو هم از غرامتی که باید از پژو بابت زیان ترک ناگهانی ایران طلب کند، صرف نظر کرده است. این در حالی است که محسن صالحی‌نیا، معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به این سوال که در قرارداد جدید نکته‌ای در خصوص پرداخت غرامت پژو به ایران به دلیل قطع همکاری در قرار داد دوره قبل آورده شده یا خیر؟ می‌گوید: در قرارداد دوره قبل هیچگونه خلف وعده از سوی پژو مشاهده نشد، به این دلیل چنین مساله‌ای مطرح نشده است.

پژو در حالی سال ۹۱ بازار ایران را ترک و شریکش ایران خودرو را تنها گذاشت که شرکت ایران خودرو برای تولیدات محصولات پژو به تنهایی سرمایه‌گذاری چند میلیاردی کرده بود. اما پژو که سرمایه‌گذاری در ایران نکرده بود ترجیح داد در شرایط سخت شریکش را در ایران تنها بگذارد. البته این شرکت با این کار بازار ایران را از دست می‌داد اما در سوی مقابل شرکت جنرال موتورز که هشت درصد سهام پژو را خریده بود قول بازارهای جدید را به پژو داده بود. قولی که البته به واقعیت نرسید و جنرال موتورز هم در نهایت سهامش در شرکت پژو را واگذار کرد.

این بار مدیران ایران خودرو می‌گویند برای آنکه تجربه پیشین تکرار نشود پژو را راضی کرده‌اند در ایران سرمایه‌گذاری کند و تنها با سرمایه‌گذاری مستقیم پژو حاضراند دوباره همکاری با این شرکت فرانسوی را آغاز کنند. البته این ادعاها تا کنون از طرف پژو فرانسه تایید نشده است.

این شرکت بدون قولی خاص آن هم با اما و اگر، تنها حاضر شده از واردات چند محصولش به ایران خبر دهد. این شرکت با محافظه کاری‌های رایج یک شرکت فرانسوی اعلام کرده اگر همه چیز خوب پیش رود سعی می‌کند این محصولات را در ایران تولید کند.

سه محصولی که پژو سعی دارد ابتدا به صورت وارداتی در بازار ایران وارد کند خودروهای پژو ۲۰۸، پژو ۳۰۱ و پژو ۲۰۰۸ هستند. هر سه خودرو با اینکه کلاس متفاوتی دارند اما روی یک پلت فرم توسعه یافته‌اند و احتمالا اگر این محصولات در ایران تولید شوند از موتور ۱۱۰ اسب بخاری کنونی (tu5 ) که در پژو ۲۰۶ تیپ ۵ استفاده می‌شود بهره خواهند برد.

پژو ۳۰۱ و پلت فرم آن احتمالا جایگزین پژو ۴۰۵ و پلت فرم آن در ایران خودرو خواهد شد. پژو ۳۰۱ محصول ارزان قیمت شرکت پژو در کلاس سی محسوب می‌شود که در ایران با موتور ۱۶۰۰ سی سی بنزنی با ۱۱۰ اسب بخار عرضه خواهد شد. برخی منابع خبری قیمت احتمالی این خودرو را بالای ۶۰ میلیون تومان اعلام کرده‌اند و این در حالی است که قیمت این خودرو در بازار جهانی حدود ۱۰ هزار یورو است.

رقیب سر سخت پژو ۳۰۱ در بازار جهانی و ایران، تندر ۹۰ است . خصوصیت فنی دو خودرو بسیار شبیه یکدیگر است و به نظر می‌رسد نسبت به تندر ۹۰ تولیدی در ایران، پژو ۳۰۱ قیافه بهتری دارد. البته اگر این محصول با قیمت بالای ۶۰ میلیون تومان عرضه شود شانس کمی در برابر تندر ۹۰ خواهد داشت . قیمت تندر ۹۰ فول هم اکنون در بازار ۴۴ میلیون تومان است.

پژو ۲۰۰۸ که دیگر محصول پژو در ایران خواهد بود یک کراس اوور محسوب می‌شود . کراس اوورها خودروهای ما بین شاسی بلند و خودروهای سواری هستند که معمولا بر روی پلت فرم خودروهای سواری توسعه پیدا کرده‌اند.

رقیب احتمالی این محصول در بازار ایران احتمالا محصول دیگری از ایران خودرو یعنی رنو کپچر خواهد بود. این کراس اوور رنو هم قرار است پس از توافق هسته‌ای در
ایران خودرو ساخته شود. مهمترین خصوصیت ۲۰۰۸ اشتراکات در پلت فرم با پژو ۳۰۱ است. پژو با استفاده از پلت فرم پژو ۲۰۸ و پژو ۳۰۱ خودرو ۲۰۰۸ را توسعه داده است. این موضوع کمک می‌کند تا ایران خودرو راحت‌تر این خودرو را داخلی‌سازی کند چرا که اگر در ابتدا پژو ۳۰۱ در ایران داخلی‌سازی شود به دلیل اشتراکات فراوان می‌توان ۲۰۰۸ را راحت تر در ایران داخلی‌سازی کرد. از رقیبان احتمالی این خودرو در آینده می‌توان به رنو کپچر و سوزوکی گرند ویتارا (محصولات ایران خودرو ) رنو داستر و کلئوس (محصولات پارس خودرو )و کیا اسپورتیج و هیوندای توسان اشاره کرد.

موتور این خودرو هم مانند پژو ۳۰۱ حدود ۱۱۰ اسب بخار قدرت دارد و از نوع ۱۶۰۰ سی سی است. این موتور توسعه یافته موتور تیپ ۵ پژو ۲۰۶ است البته احتمال دارد برای افزایش داخلی‌سازی از موتور پژو ۲۰۶ تیپ ۵ در پژ ۲۰۰۸ و ۳۰۱ تولیدی در ایران استفاده شود. قیمت احتمالی پژو ۲۰۰۸ بالای ۹۰ میلیون تومان تخمین زده می‌شود.

پژو ۲۰۸ دیگر محصول پژو برای ایران است. این خودرو دو نسل جدیدتر از پژو ۲۰۶ است و می‌توان آن را نوه پژو ۲۰۶ دانست. قیمت این خودرو در بازار اروپا از حدود ۱۲ هزار یورو شروع می‌شود؛ یعنی اگر این خودرو بخواهد وارد ایران شود با توجه به تعرفه و مالیات و سود ۱۰ درصدی برای شرکت، قیمتی بالای ۷۵ میلیون تومان خواهد داشت. که با این قیمت در بخش خودروهای وارداتی چندان شانسی نخواهد داشت . اما در صورت تولید در ایران و استفاده از قطعات داخلی با درصد بالای ۵۰ درصد، قیمتی بین ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان خواهد داشت که در این صورت می‌تواند یکی از خودروهای موفق بازار باشد . این میزان داخلی‌سازی امکانپذیر است، چرا که برخی قطعات این خودرو مانند گیبرکس و موتور می‌تواند با پژو ۲۰۶ یکسان باشند.

آیا رویکرد پژو تغییر خواهد کرد؟
در گذشته یکی از مشکلات اساسی با پژو سودجوی یک طرفه این شرکت در ایران بود. این شرکت بارها زیر وعده‌های صادراتی خود زد در حالی که پژو ۲۰۶ صندوقدار با پول ایران خودرو طراحی شده بود و قرار بود از ایران به زنجیره جهانی پژو صادر شود اما این اتفاق روی نداد.

به گزارش اقتصادنیوز، پژو بارهای جلوی صادرات پژوهای تولیدی در ایران را به بازارهای صادراتی‌اش گرفت. حتی در یک نمونه درباره صادرات پژو ۲۰۶ توسط ایران خودرو به بازار روسیه، کار به دعوای حقوقی رسید. علت هم مشخص بود تولیدات ایرانی با کیفیتی تقریبا یکسان در آن سال‌ها (قبل از سال ۸۵ ) قیمت ارزان‌تری نسبت به مدل‌هایی داشتند که در اروپا تولید می‌شدند. تا قبل از سال ۸۵ تولیدات پژو ۲۰۶ در ایران از نظر کیفیت معمولا بین تولید کنندگان پژو در جهان وضعیت خوبی داشت.

درباره انتقال دانش فنی هم پژو بارها کارشکنی کرده بود. به گونه‌ای که برخی قطعه‌سازان از دادن نقشه‌های غلط از سوی پژو شکایت داشتند. در حادثه آتش سوزی‌ها پژو ۴۰۵ هم با اینکه ایراد از قطعه‌ای بود که در فرانسه و توسط شرکت ولئو فرانسه تولید می‌شد پژو کمترین همکاری را کرد. تمام این پیش زمینه‌های منفی سبب می‌شود این سوال مطرح شود که آیا این بار رویکرد پژو برای بازگشت به بازار ایران تغییر کرده است. آیا پژو این بار حاضر به سرمایه‌گذاری مستقیم در ایران می‌شود. و آیا با سرمایه‌گذاری مستقیم رویکرد پژو نسبت به بازار ایران تغییر می‌کند؟

نویسنده : ادمین | تاریخ : دوشنبه 16 شهريور 1394 | بازدید ها : 91 بار